متافو يعني انعکاس قدرت فولاد و صنايع معدني

کد خبر: 10143 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:44
نمایش: 2537
اخبار

مهدي کرباسيان ،معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو: سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از ۲ سال گذشته تاکنون از يک سو تلاش خود را معطوف به فعال کردن بيش از ۳۰ طرح معدني و صنايع معدني در کل کشور کرد و از ديگر سو جلب مشارکت بخش خصوصي براي تزريق منابع مالي جديد به پروژه‌هاي اين بخش را موردنظر قرار داد.

به گزارشروابط عمومي ايميدرو ، دکتر کرباسيان عنوان کرد ،بخش نخست خوشبختانه با پيگيري‌هاي به عمل آمده به ثمر نشست و در اين مدت تعدادي از طرح‌هاي مهم از جمله طلاي زرشوران،‌ سيمان ونزوئلا،‌ فاز ۲ اسکله منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج‌فارس، پتاس خور و بيابانک،‌ طرح نيمه‌صنعتي توليد کک نفتي و... راه‌اندازي شد و امسال نيز طبق برنامه حدود ۱۰ پروژه افتتاح مي‌شود که در اين ميان بخش آهن اسفنجي در طرح‌هاي استاني فولاد از اهميت بيشتري برخوردارند و در ماه‌هاي آينده به مدار توليد مي‌پيوندند. يکي از ويژگي‌هاي طرح‌هاي کنوني ايميدرو اين است که با مشارکت شرکت‌هاي خصوصي داخلي (و در برخي خارجي) روند اجرايي را سپري مي‌کنند و اين مهم برگرفته از سياست‌هاي جديد دولت يازدهم و اقتصاد مقاومتي است. به طور کلي فعال بودن طرح‌هاي معدني و صنايع معدني به مفهوم تحرک در شرکت‌هاي خصوصي،‌ رشد درآمد و اشتغالزايي و افزايش توان فني و مهندسي داخلي است.
در واقع مي‌توان گفت: با اجراي ماموريت اين سازمان - که همانا توسعه بخش معدن و صنايع معدني است – زمينه بروز خلاقيت‌ها و توانايي‌هاي شرکت‌هاي بخش خصوصي در زنجيره توليد مواد معدني و صنايع معدني به ويژه صنايع فلزي همچون فولاد،‌ مس،‌ آلومينيوم،‌ طلا،‌ تيتانيوم، سرب و روي و... فراهم مي‌شود. ايميدرو در اين مسير خود را در جايگاه سازماني مادر مي‌بيند که برنامه‌هاي توسعه‌اي را در نقاط مختلف کشور طراحي مي‌کند که بخش خصوصي بازوهاي اجرايي آن طرح‌ها به شمار مي‌آيد.
نکته‌اي که بايد به آن اشاره کرد و به عنوان پيش‌نياز تحرک در بخش معدن و صنايع متالورژي محسوب مي‌شود،‌ توسعه طرح‌هاي اکتشافي است. اين امر با توجه به اهداف بلندمدت ايميدرو از ۲ سال پيش آغاز شده و تاکنون ۲۴۰هزار کيلومترمربع از مساحت کشورمان را زيرپوشش قرار داده است. سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اميد دارد با توجه به ظرفيت‌هاي زمين‌شناسي ايران،‌ ميزان ذخاير معدني (شناخته)کشور،‌ حداقل ۵۰درصد افزايش يابد. هرچند اين اميد در معدن عظيمي همچون سنگان در خراسان رضوي، نتيجه‌بخش بوده و ميزان ذخاير سنگ‌آهن از ۶۰۰ ميليون تن به ۱/۲ ميليارد تن افزايش يافته است. کشف عناصر جديد در آن ناحيه همچون سرب و روي،‌ دستاوردي بود که پيش‌تر کارشناسان تصوري از وجود آنها در سنگان نداشتند. درنهايت مي‌توان تاکيد کرد که برنامه اکتشافي ايميدرو،‌ زيربناي طرح‌هاي آينده کشور و گامي مطمئن براي تامين مواد اوليه صنايع مختلف از جمله صنايع متالورژي است. وجود ذخاير معدني وسيع، عاملي براي اطمينان‌بخشي به سرمايه‌گذاران و صنعتگران اين حوزه به شمار مي‌آيد. ايميدرو در حقيقت خود را مسئول اجراي اهداف و ماموريت بخش معدن و صنايع معدني کشور مي‌داند که با کمک شرکت‌هاي خصوصي قابليت تحقق دارد و انعکاس اين موضوع را مي‌توان در نمايشگاه متافو مشاهده کرد؛ به طوري که حضور شرکت‌هاي بخش خصوصي داخلي در دوازدهمين نمايشگاه ايران متافو و ارائه جديدترين دستاوردها در بخش‌هاي مختلف مهندسي،‌ ساخت و اجرا، منعکس‌کننده گوشه‌اي از توانمندي‌هاي شرکت‌هاي ايراني است.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
19
امروز
1017
دیروز
783
هفته
9585
ماه
187357
کل
229525
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟